vineri, 28 iulie 2017

Dezintoxicarea de tehnologie - partea 1





Mă trezesc, iau telefonul în mână, mă uit la ceas, după care mă uit pe blogurile preferate, mă joc puțin, poate și puțin facebook. Cobor pentru rutina de dimineață cu telefonul în mână. Iau telefonul cu mine până și la baie, cât timp îmi fac rutina. Mă așez la masă, iau telefonul și încep să mă joc/ citesc articole/ vorbesc pe whatsapp, facebook/ mă uit la video-uri/ etc. Trece mai bine de jumătate de oră. Mă pun să mănânc cât mă joc - de obicei. Mai fac una, alta, timp îmi care îmi accesez telefonul la cel mult 15 minute. Vorbesc uneori în timp ce umblu, de multe ori din inerție, pe telefon. Uneori îl bag la încărcat pe timpul zilei, timp în care ori dorm ori mă uit la ceva ori aprind laptopul ori - rar, fac ceva cu adevărat util și plăcut. Când e bateria plină iarăși îl iau, îl butonez aproape non-stop, îl iau la masă, la baie, în grădină sau oriunde altundeva mă duc chiar și pentru 10 minute. Seara mă pun în pat, mai pierd vreo două trei ore uitându-mă la video-uri/citind articole/ uitându-mă la seriale/ jucându-mă pe telefon și după somn și iau de la capăt.

În mare cam așa stau lucrurile, dar hai că ați înțeles ideea, aceea că îmi petrec mai bine de jumătate de zi cu telefonul în mână, lucru care a început să mă îngrijoreze destul de tare, mai ales că mi-e tare greu să fac lucrurile altfel. De aceea am hotărât să fac o dezintoxicare de tehnologie, dar mai ales de la telefon, măcar pentru o perioadă. Așa că, de vreme ce mâine voi pleca în Italia pentru două săptămâni, am hotărât ca acolo să o încep. O să văd dacă e cazul să o mai prelungesc. Dar știu cu siguranță că e cazul să fac asta, și multe altele pe deasupra. Dar acesta este primul pas.

Consider că ne afundăm tot mai mult în ceva ce nici nu conștientizăm, ceva ce ne mănâncă timpul, și răbdarea, și realitatea. La mine deja a devenit atât de grav încât mi se pare că îmi afectează în mod negativ viața, prea negativ așa că e momentul să iau atitudine. Nu, n-o să mă rup total de tot, ci doar atât cât o să consider necesar.

Așadar de mâine îmi încep cura de detoxificare de tehnologie.  O să revin cu partea a doua în care o să vă spun ce rețete am folosit, cum au funcționat, dar și efectele lor de după, sau starea mea de după. Poate încercați și voi dacă o să considerați că e cazul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu