luni, 20 noiembrie 2017

În viață este despre alegeri





N-a fost niciodată simplu să alegem, sau cel puțin - pentru mine nu a fost. Dacă alegerile zilnice, obișnuite (cu ce mă îmbrac, ce vreau să mănânc, ce citesc, dacă scriu sau nu, etc) sunt alegeri ușoare, rapide, fără prea multe dezbateri în minte mea, ei bine când vine vorba de alegeri ceva mai importante (unde vreau să petrec Crăciunul sau Revelionul, vreau să merg sau nu acolo, dacă voi purta sau nu acea discuție importantă) și cele importante (ce facultate aleg, ce job îmi doresc, ce persoane primesc în viața mea, etc) se dă o luptă destul de grea în interiorul meu. Se fac liste cu plusuri și minusuri, se aduc pro și contra argumente, se cer sfaturi, se analizează, se verifică posibilitățile și dorințele, apoi aleg, însă uneori nu mă împac 100% cu decizia pentru că îmi dau seama că orice aș alege, nu mă mulțumește total.

La început alegeam pentru că așa voiau alții (mama, tata, bunicii, etc), mai apoi am început să aleg pentru că așa consideram că e mai bine (nu-l supăr pe x sau y, mulțumesc majoritatea persoanelor, nu trăiesc cu rușine (???), mă încadrez în tiparul de copil cuminte(???) și educat), iar în ultima vreme am ajuns să aleg cu sufletul. Iar de când aleg cu sufletul, sunt mult mai împăcată cu mine. NU 100%, nici pe departe, căci mai am mult de lucru pentru a ajunge acolo, dar mă gândesc „o să se super x, dar eu asta îmi doresc”, „y consideră că nu e bine, dar eu sunt mulțumită cu mine”, „ z își dorește să nu fac asta, dar eu asta vreau”, „poate că nu e bine pentru că lume, și principiile altora, și ceea ce am învățat de mică, dar eu sunt mulțumită cu mine” etc. Sigură că faptul că rănesc (sau întristez) persoanele din jurul meu, nu e nici pe departe îmbucurător, dar mă gândesc bine, analizez de ce consider că nu e bine, de ce alții se întristează pentru asta, pun zeci de de ce-uri, iar dacă în urma acestora, tot aleg acea cale, atunci o aleg mulțumită cu mine.

Cum spuneam, este greu să facem alegeri, chiar și din cele mai simple, mai ales dacă încercăm ca alegerile noastre să fie acceptate și înțelese și de oamenii din jurul nostru, dar nu trebuie să uităm ce e mai important, adică ceea ce credem, considerăm, ne dori noi. Ceea ce ne face nouă bine și de aduce nouă împlinire și mulțumire.

Așa că alegeți cu grijă, dar nu uitați să vă puneți pe voi în alegeri și atunci când aveți o alegere foarte dificilă de luat, stați și vă gândiți singuri cât timp aveți nevoie, apoi alegeți ceea ce credeți că este cel mai bine, din toate punctele de vedere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu