sâmbătă, 14 aprilie 2018

Când povestea se termină, începe viața




Bucuria și inocența copilăriei, iubirea părinților, euforia adolescenței, tinerii efervescenți, iubirea vieții, copilul meu, viața mea, și povestea se încheie. Dar realitatea, realitatea arată altfel, copii abuzați, părăsiți, agresați, neiubiți, neglijați, părinți nepăsători, sărăcie, ignoranță, indiferență, tinerii care se sinucid, relații bolnăvicioase, familii destrămate, tineri plecați de acasă prin lume din cauza imposibilităților, violență domestică, oamenii care își omoară familiile, copilul pe care nu mi l-am dorit, viața pe care nu mi-am dorit-o, depresii, nefericire, și așa se termină, de fapt, viața.

Sigur că viața poate fi ca o poveste frumoasă, uneori este, aici, în România, de cele mai multe ori nu este. Poveștile multor familii sunt frumoase, însă, în spatele lor, zace suferință, tristețe, singurătate. În spatele fiecărei povești pe care o auzi, există o realitate, uneori mai bună, de cele mai multe ori mai proastă. În spatele veșnicului „sunt bine” se ascund grămezi de visuri, dorințe, nevoi, griji, probleme. În spatele acelor poze colorate și vi, de multe ori zace incertitudinea, neînțelegerea, relații pierdute.

Eu personal, nu mi-aș dori să trăiesc într-o poveste, nici măcar într-una cu final fericit, pentru că prea sunt toate la fel, prea comune, parcă cu prea puțin farmec, și cu certitudine viața este mult mai frumoasă ca orice poveste; însă ce mi-aș dori este ca viața să aibă toată bucuria și fericirea poveștilor și acel final fericit. Mi-aș dori să văd oameni mai buni, copii mai fericiți, o natură mai îngrijită și mai vie, să văd bunătate, iubire, grijă, compasiune, empatie. Mi-aș dori ca oamenii să fie altfel, să vadă altfel, să înțeleagă și să vrea să învețe, să aibă mințile mai deschise, să nu mai creadă în povești, fie ele triste sau fericite, căci viața, în sine, este mult mai mult de atât.

Haideți să lăsăm poveștile pentru copii, seara înainte de culcare, și noi, împreună cu ei, să începem să ne trăim viețile, și să le facem așa cum am vrea noi să fie. Haideți să ne oprim pentru o secundă din gândit, făcut, mers, rezolvat, grăbit, și să respirăm și să trăim. Viața nu este o poveste, viața este mult mai mult de atât, și mai fascinant, dacă vrei, crezi și încerci și lupți, o poți face să fie așa cum ți-ai dorit-o.

Sursă fotografie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu