sâmbătă, 9 septembrie 2017

Dezintoxicarea de tehnologie - partea a 2-a




Cum v-am spus că o să revin cu păreri și rezultate, așa că, am revenit.
Am început această cură de dezintoxicare în ziua când am plecat în Italia, și anumite aspecte le mențin până acum, și îmi propun să le mențin și în continuare.
La început am vrut să fac un fel de jurnal pe zile, dar m-am pierdut după vreo șase zile, așa că o să vă povestesc doar ce am reușit și concluziile mele.

1. Ce am vrut să schimb

Timpul petrecut la telefon, laptop(deși pe acesta îl folosesc destul de rar), televizor(la fel ca laptopul), sau ori care alt dispozitiv de acest gen. Voiam să nu mai port telefonul peste tot cu mine, să nu îl mai folosesc concomitent cu orice altă activitate, să nu mai fiu lipită mereu de el. Și am vrut cel puțin două săptămâni cu tehnologia scăzută la maxim.

2. Ce am reușit să schimb


  • Am reușit cele două săptămâni în care am folosit telefonul destul de puțin, și anume în Italia. Nu aveam neaparat foarte multă activitate, dar era și foarte cald și nu aveam chef de nimic. M-am jucat foarte puțin pe jocuri, pe facebook și mai puțin, desigur că am avut și zile în care am făcut excepții, dar în mare a fost foarte bine.
  • NU mai umblu deloc pe telefon în timp ce mănânc. Nu mai răspund la mesaje, nu mă mai uit la filme, nu mă mai joc în timp ce iau masa. Și ăsta mi se pare un pas foarte important.
  • Stau mult mai puțin cu ochii în telefon înainte să adorm. De obicei nu reușesc să nu stau deloc, deși au fost și ceva zile în care am folosit telefonul cu cel puțin jumătate de oră înainte de somn. Iar când nu reușesc asta, stau între 5 și 10 minute, înainte să dorm.
  • Nu mai petrec atâta timp butonându-l, citind, uitându-mă.
3. Ce nu am reușit și (poate) aș vrea să schimb
  • Să nu mai port telefonul peste tot cu mine. Parcă nu-l mai iau atât de des, dar tot îl port după mine, chiar dacă nu am de gând să îl folosesc. De exemplu îl iau la masă, deși știu că nu îl voi folosi deloc, decât eventual înainte, până este pusă masa.
  • Să îmi iau un timp în care să nu îl folosesc deloc. Câteva ore legate, pe zi, de exemplu.
4. Cum a fost încercând să schimb astea

  • Nu pot spune că a fost greu, dar da sunt momente când instinctiv îl iau, dar imediat mă opresc și îl pun jos.
  • La partea cu umblatul pe el, a fost mai complicat, căci atunci când mă plictiseam mi-ar fi prins bine.
  • La partea cu mâncatul, a fost foarte bine, deși și aici mai am momente când îl iau instinctiv, dar îl las înapoi chiar înainte să reușesc să îl deblochez, deci e ok.
  • La partea cu somnul e ceva mai complicat, uneori nu am somn, alteori parcă m-aș mai uita la ceva sau aș mai citi. Aici mai am de îmbunătățit.

5. Concluzii

  • Sincer, nu pot spune că sunt diferențe foarte mari vizibile, dar eu le simt, și îmi este suficent.
  • La început nu mi se părea că am mai mult timp, sau nu mult mai mult. Mi se pare că acel timp alocat tehnologiei oricum nu îl alocam într-un mod foarte semnificativ, dar parcă era ceva mai mult.
  • În loc de telefon, încerc să mă joc, să vorbesc, să mă gândesc. Și aici timpul scurs pare scurs într-un mod mult mai benefic.
  • Mă simt mai atentă și mai prezentă, și chiar numai pentru asta, mi se pare că această „dezintoxicare”a fost o idee foarte bună .
  • Îmi organizez mai bine prioritățile.

Așadar, pentru mine a fost o idee bună să mă rup de la tehnologie. Nu vă așteptați la  efecte enorme, dar este important să începem de undeva. În timp e mai ok, la început mie mi se părea că nu e nicio diferență. Deci dacă voi considerați că e cazul, încercați, în orice considerați că e cazul.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu