luni, 18 septembrie 2017

Ultima vară a copilăriei mele




Cu ploaie, vânt, gânduri neîncheiate, dor, miros de vremuri de demult apuse, fericire și nostalgie, cu astea se încheie vara asta, ultima vară a copilăriei mele. Vara aceasta gândul și sufletul m-au purtat prin întreaga poveste a vieții mele, prin amintiri, prin imagini și voci și mirosuri. Vara aceasta mi-a făcut rezumatul întregii mele vieți, rezumatul copilăriei mele, tocmai pentru ca acum să pot încheia copilăria cu sufletul plin de iubire și de dor, de speranțe și planuri de viitor, de gânduri către viitor și trecut.

Am trăit-o cum am știut mai bine. Am ascuns în colțurile copilăriei mele, bucăți din mine de acum, am întregit puzzle-uri, am descoperit amintiri, am trăit, am plâns, am râs, m-am întristat și m-am bucurat. Mi-a râs sufletul de prea plin, mi s-a strâns de prea puțin. Am fost pusă față în față cu timpul, cu tot ce mi-a luat, și mi-a dat, cu tot ce a trecut, cu tot ce a fost. A fost o întâlnire mai puțin ușoară și deloc așteptată, dar la final a rămas o amintire dragă și iubită, păstrată pe marginile sufletului meu, destul de departe de mine ca de acum să pot merge mai departe, destul de aproape încât să mă păstrez întreagă și vie.

Am început-o cu multe nedumeriri, oboseală, și nopți nedormite, cu neîncredere în suflet, speranță și prea puțină ambiție și o închei cu zâmbetul pe buze și fericire în suflet. O închei frumos, la fel cum a fost toată copilăria mea, toată viața mea, tot volumul întâi al vieții mele, iar în curând mă apuc să scriu al doilea volum. Îmi doresc să îl scriu frumos, sincer, cu multă iubire și fericire, cu multe zâmbete și lacrimi, cu sufletul plin de oameni dragi și de momente frumoase. Sper să îl scriu încet și cu răbdare, clar și detaliat, fără minciuni și ipocrizie, fără vorbe și gesturi urâte, fără gânduri negre; cu sclipire în ochi și suflet, cu empatie, curaj și ambiție. Să-l scriu frumos, responsabil, împăcată cu mine și cu restul. Așa vreau să se încheie această vară și așa vreau să înceapă toamna.

Cu căldură, speranțe, planuri, agitație și oboseala, așa aveam să încep ultima vară a copilăriei, care la final, se dovedea a fi una dintre cele mai frumoase veri, cele mai pline și mai goale, cele mai bogate veri, bogate în de toate: în sentimente, gânduri, locuri, persoane.

Așa și aici se încheie copilăria mea, dar asta nu înseamnă că eu voi înceta să mai fi copil. Și poate la un moment dat o să-mi încep o altfel de copilărie, împletită cu viața mea de atunci. Dar până atunci vreau să-mi iau rămas bun de la tot și toate, să-mi promit că voi păstra cu mine totul și că nu voi pierde nimic, să zâmbesc și să privesc spre un nou viitor. Astăzi se încheie ultima vară a copilăriei mele.

Sursă fotografie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu