marți, 7 februarie 2017

Frica de acum trei ani și speranța din prezent




În sfârșit am curajul să scriu, poate până acum n-am făcut-o din lipsă de inspirație sau timp, poate pentru că nu am știut ce să scriu și ce pot spune sau poate că încă n-am acceptat realitatea dar cred că ar cam fi cazul să conștientizez ce se întâmplă și să mă trezesc la realitate: să-mi dau seama că nu mă voi putea feri de inevitabil și că n-o voi putea face niciodată.
Îmi e foarte greu să-mi adun gândurile, să-mi pun ideile în ordine, să-mi organizez timpul, să-mi trăiesc viața. E mai complicat decât am crezut. La început era simplu, eram copil și tot ceea ce trebuia era să fiu copil, dar timpul a trecut, ani s-au scurs, totul a început să se schimbe, iar eu, eu cum pot să rămân aceeași? Poate nu e de ajuns să fiu eu însămi, să-mi susțin convingerile cu orice preț, poate lumea nu e pregătită să se reîntoarcă la simplitate iar eu nu sunt pregătită pentru ea.
Zile trec iar eu stau privind x-urile din calendar, cu privirea la zilele puține ce au mai rămas și cu gândul în toate părțile; uneori tind să cred că dacă eu voi putea șterge aceste x-uri aș putea retrăi acele zile. Dar nu se poate, nu se va putea niciodată, și eu rămân privind zilele cum se scurg, cu teama de necunoscut în sulfet și speranța în ochi.
Mereu am susținut importanța prezentului, importanța acestui moment. Să fiu eu oare falsă pentru că tind să trăiesc în trecut? Să fie oare ceva în interiorul meu care nu mă lasă să merg mai departe? Poate o dorință ascunsă, un regret, un moment neînchiat, poate o frică, sau o încercare nereușită de a opri timpul; sau poate toate astea la un loc.

Asta am consemnat în jurnal în 01.07.2014, adică acum mai bine de trei ani de zile, când încercam să țin cât pot de mult de zilele de licean și de statul acasă. Dar timpul a trecut, zilele s-au scurs, am intrat la facultate, am plecat de acasă în necunoscut, a trebuit să înfrunt realitatea, s-a scurs primul an, și al doilea, iată că mai puțin și se scurge și acesta și voi termina facultatea. Acum, privind în urmă, văd doar o fată prea speriată, cu o frica de necunoscut și de lume, nepregătită să renunțe la lucrurile cu care era obișnuită pentru a se adapta într-un nou mediu. Da, am plăcerea să vă anunț, că acea fată speriată, a supraviețuit :) . Drumul a fost uneori mai greu, uneori mai ușor, uneori plin de speranță, alteori străbătut aproape inconștient, și iată că acum aproape am ajuns la finalul lui, de unde, o să încep altul și poate o s-o iau de la capăt. Dar azi, acea fată nu mai e speriată, deznădăjduită, e pregătită să înfrunte necunoscutul orice culoare ar avea el. Și noul drum va fi mult mai ușor, ca toate drumurile viitoare, pentru că cel mai greu a fost desprinderea de casă și de părinți, desprinderea de confort și de o viață relativ echilibrată și aruncarea în necunoscut. Sigur vor mai fi și alte piedici, cum ar fi crearea unor noi obișnuințe, unui loc în care să mă simt la fel de bine ca acasă, nutrirea dorințelor și răspunsul la multele întrebări, dar dacă am putut face asta acum aproape 3 ani, o să pot face orice.

Am început anul cu o speranță imensă în suflet, cu idealuri, cu visuri și cu speranțe. Cu deschiderea spre noua mea viață și spre necunoscut. Cu curaj, ambiție, încredere și bunătate. Vom vedea ce-o fi peste încă trei ani.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu